ALLAH LEBIH MENYAYANGI MU

11:37 PM

Aku terkilan bercampur sedih.tatkala ini hanya airmata jadi peneman. Seorang Teman, Adik dan Sahabat yang pernah ku kenali satu tika dulu.Seorang yang periang, ceria serta peramah.Dan sungguh aku tak sangka dia telah pergi menyahut seruan Illahi di usia yang masih muda.

Terlalu banyak pertolongan yang pernah dia hulurkan.Memang susah aku nk lupakan jasa yang ditabur oleh seorang anak yatim pdku.Dan aku masih terhutang budi lg kt dia.Hadiah harijadi yang pernah dihadihkan kt aku, masih elok tersimpan rapi di dalam bungkusan.Tiba2 aku rasa sedih yang teramat. Niat untuk masuk tidur pada jam 11mlm terpaksa aku korban kan demi untuk meluahkan isi hatiku yang teramat sedih pd mlm ini.

Dia telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pd 7 Dis 2009. patutla aku perasan dia mcm dh lama tk berFB.Aku tergerak hati mlm ini untuk meninjau ruang FB dia.Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian.........

Airmata ku tak terbendung lagi.tapi aku gagahkan juga untuk meluahkan apa yg terbuku di lubuk hatiku. terlalu banyak kenangan yg pernah dilalui bersama.

Aku tak berkesempatan nak minta maaf kat dia.Aku rasa bersalah yg teramat2 sgt.begitu cepat dia pergi.Ya Allah! tempatkan dia di kalangan org yang beriman.Cucurilah rahmat ke atas roh nya.

Dia terlalu baik.Seorang anak yatim yang pandai membawa haluan sendiri.Seorang putera bongsu yang pandai berdikari.Walaupun terdapat kekurangan diri tapi peribadinya sungguh murni.Betapa bersalah nya aku kt dia.Sepanjang aku kenal dgn dia, tk penah sekalipun tgk dia sedih, marah atau memberontak.Kekurangan yg ada pdnya tak menjadi penghalang untuk dia meneruskan hidup dgn menanggung kesengsaraan penyakitnya.

Sehingga ke saat ini aku masih belum dapat menerima hakikat yg dia dah takde lg kt dunia ni.

Ya Tuhanku...ampunilah segala dosanya.Al-Fatihah...

0 comments:

Post a Comment